torsdag den 15. august 2013

Store tappedag :-)

I dag skal vi, min søn og jeg, op i Blodbanken og donere blod. Jeg nærmer mig min 10. gang ;-) og Nico blev tilmeldt for ½ år siden, så dette er hans 2. gang. For et stykke tid siden tog jeg stilling til alt omkring det at være donor. Hvad må de bruge, og hvad må de ikke bruge. Jeg synes egentlig ikke det var så svært...

Vil jeg donere blod... Ja naturligvis.
Hvad med knoglemarv.... Vi har desværre et par børn langt ude i familien der er syge og som har haft behov for knoglemarv - så selvfølgelig... Tænk hvis det var mine børn!!!
Vil jeg donere mine organer... Tja... når jeg først er død, så skal jeg jo ikke bruge dem mere...
Osv. osv.

Det næste bliver at oprette et livstestamente... Hvad nu hvis jeg kommer ud for en ulykke og ligger i koma ... Skal man så slukke for maskineriet eller holde mig kunstigt i live... er der håb... eller er det bare at trække pinen ud. Den er svær. Men jeg skal have oprettet det testamente så mine børn ikke kommer til at stå med det rædsomme ansvar det er, at tage stilling på mine vegne...

Hvad med dig?? Har du taget stilling...??????

Læs mere om donationer her
Læs mere om oprettelse af Livtestamente her 

Få det nu gjort.... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar