torsdag den 13. september 2012

perler, perler, perler....

Ej, I skal altså lige have et link til en hjemmeside for en butik der også var på messe i weekenden. Jeg snakkede med hende der har den og hørte lidt om historien bag de FANTASTISKE perler hun sælger. Se lige de her totalt fede glasperler lavet af FLASKER!!! Glasflasker der knuses, farves og TRILLES TIL PERLER MED HÆNDERNE IMENS DE ER VARME (læs det gerne igen) i Afrika... Jamen jeg måtte bare eje nogen... og nogen flere... og nogen flere... Og de stor (som de blå) kan jeg bare sidde og røre ved fordi de føles... bløde.. selvom glas jo er langt fra blødt. Fascinerende historie når (nu kan jeg bare ikke huske hendes navn) man læser på siden "Et højt brag, da en Guiness-flaske knuses, tunge slag af metal mod sten, ovne så varme, at de kan smelte glas til glødende kugler og hurtige hænder, der former dem til perler -inden glasset størkner. Senere trækkes perlerne på snor, i sirlige mønstre og farverige formationer. Så kort kan processen beskrives: Fra flaske til perle, fra perle til smykke
Og se lige disse små super fine håndmalede perler fra Rumænien. De er vildt flotte og jeg skal klart i gang med at lave et par øreringe ud af de to jeg købte (hvorfor købte jeg dog ikke nogle flere!!!).
Læg vejen forbi Silkevejen's shop og så kan jeg VARMT anbefale de flotte perler. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar