torsdag den 9. august 2012

Gang i et projekt

Så er der gang i leret hjemme hos mig igen. Jeg skal snart på messe. Både i Viborg og i Fredericia med det firma jeg er ansat ved. Så der skal lidt nyt til.
I søndags besøgte jeg Bagagrumsmarkedet i Silkeborg. Der sad en pige og solgte randsyet læder. Det var BILLIGT, så der røg jo lidt i posen. Jeg har længe søgt efter nogle store perler jeg kunne bruge som endeknapper på armbånd. Pludselig fik jeg en ide om, at jeg jo selv kunne lave den i ler... Så... her er så det første spæde forsøg:

En lille kugle trilles i selvhærdende ler (XcolorHOBBYS Crea Clay som er 100% ugiftigt)
2 huller laves med enden af en pensel. Omkredsen ska jo passe i diameter med læderet man skal bruge
Jeg ridsede mønster i kuglen før jeg satte den til tørre, og i går kunne jeg så male den. Her er resultatet.
Nu skal kuglen så ha lidt lak - og så skal der limes blåt randsyet læder i hullerne og VUPTI så har jeg et armbånd.
Jeg ligger lige et billede herind når projektet er helt færdigt ;o)

3 kommentarer:

  1. Ser spændende ud - glæder mig til at se det færdige resultat - uerfaren som jeg er, ved jeg nemlig ikke helt hvad du mener når du skriver randsyet læder, hi hi :)

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Ups - kom til at slette.. sorry
    tak fordi du udløste spændingen Charlotte - fra grisetryne til endeknap - god idé i øvrigt
    Kh Anita

    SvarSlet