mandag den 3. december 2012

SKØR med jul

Ja... Det er jeg. Jeg er faktisk fuldstændig tovlig med jul. I fredags havde jeg en kollega og mine yndlings fitness tøser på besøg til æbleskiver... Jeg tror de tror jeg er skør.... Det er jeg jo så også - ihvertfald om julen. Jeg ved godt, at min nisselandsby indeholder MANGE nisser, men der vil altid være plads til flere... De griner så lidt af mig, tøserne, men pyt. Her kommer der et par billeder af nogle yndlings julefigurer.
På badeværelset sidder disse to. De har snart fulgt mig i ... Måske 12-13 år. Jeg synes de er søde.
I reolen i stuen står bl.a. disse 3 Lucia figurer. De er fra sidste år. De betyder noget fordi de minder mig om min datter Simone da hun var yngre. Santa Lucia har altid haft en speciel betydning for os. Da jeg ventede mig med Simone, boede jeg på Mallorca, og da jeg var højgravid gik jeg med min mor hen på Palmas Rådhusplads hvor små børn fra den svenske kirke gik Lucia optog. At stå så langt væk hjemmefra, højgravid... Og se alle de små lyshårede unger gå optog rørte mig meget og siden da har Lucia betydet noget specielt. Alle Simones juleaftener fra hun var 5 til hun blev 11 gik hun Lucia optog juleaften med stor iver.
Jeg skal også lige vise noget nyt bånd jeg købte i Den Gamle By i går. 
Det er lidt cremefarvet med guldkant - hvilket slet ikke passer ind herhjemme, men jeg kan godt lide flagene og de små grantræer. 20 kr for den lille rulle. Det var ikke så galt ;) 




2 kommentarer:

  1. Så fine ting du har. Kan især godt lide julemanden og hans kone. De er lidt sjove.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  2. Tak Lonni ;o) Jeg synes også de er rigtig søde. Også god dag til dig :-)

    SvarSlet