onsdag den 12. december 2012

Er det den søde duft af hjemmebag....

Sørme ja :) Jeg synes det er super hyggeligt at bage, men jeg er bare ikke specielt god til det... Men på det seneste er det blevet bedre... Børnene spørger da ikke længere "SKAL vi smage??" Så det er vel et godt tegn.
Jeg kastede mig i går ud i, sammen med Simone, at lave dejen til Mette Blomsterbergs krydderkager. Vi satte den i køleskabet og først her til aften begyndte jeg at rulle dejen ud. Der duftede hurtigt af kanel og nelliker i køkkenet :)
Se hvor fine
Og så skulle de pyntes
Og til sidst, i dåse...
Jeg er faktisk ret stolt af resultatet. Men jeg får jo gerne trådt i spinaten på en eller anden måde, og i dag var ingen undtagelse.... Så nu spørger jeg bare... Hvorfor lærer jeg aldrig at komme flormelis i skålen FØR æggehviderne.... Du godeste.... Vidste du måske, at til 5 hvider skal der 2 1/2 pakke flormelis, for at det får den rette konsistens.... Ja det er jo RET meget... Og det resulterede jo også i denne skålfuld...  
Altså dette billede er taget EFTER at jeg havde pyntet kagerne.... Så kalder man ikke lige på Nico og spørger om han vil slikke skålen... Vel!! ;) 
I morgen skal jeg se om jeg kan nå at lave gevirer til mine kokos rensdyr... Dem fik jeg nemlig også bagt i går ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar